reklama

Láska nikdy nezanikne.....

Slnko sa opieralo do môjho chrbta, rozohrievalo mi celé telo. Lístie šušotalo pod mojími nohami. Bol to krásny jesenný deň. Plný sýtych farieb a hrobov. Stála som práve nad jedným z nich, nad hrobom môjho blízkeho zosnulého. Modlili sme sa, ako to zvykneme robiť každý rok o takomto čase. Keď som bola ešte dieťa dušičky boli pre mňa iba o zapaľovaní sviečok. Hroby ku ktorým sme chodievali sa modliť, boli hroby mojich prastarkých, či iných mojej rodine blízkych zosnulých. Mne to však nič nehovorilo. Tých ľudí som osobne nepoznala, a tak som iba rátala koľko rokov ten človek prežil na tomto svete a pýtala som sa starkých ako zomrel, aký bol človek, kým bol.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Život však priniesol fakt, že dnes už stojím nad hrobmi mojich naozaj blízkych zosnulých. Spomienky na starkého, dedka, či babku, či....zostávajú vo mne stále živé. Vždy sa mi vynárajú jednoltivé udalosti, keď sa modlíme...Potom si predstavujem, akí sú štastní a ako ma raz privítajú, keď ja prekročím prah druhého sveta.

Smiešne, žijeme tak krátko, generácie sa menia. Žijeme, radujeme sa, nesieme ťažkosti tohto života. Nakoniec umrieme, chvíľu nás naši naozaj blízki budú nosiť v srdci až kým aj oni neprídu za nami a potom ostane len ticho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A napriek tomu je ľudský život taký dar, napriek tomu, že je taký krátky, napriek tomu.......

Stála som nad hrobom a počula to prenikavé ticho, ktoré toľko hovorilo.....Stovky ľudských osudov hovorilo svoj príbeh.

Stála som nad hrobom a cítila zodpovednosť za to jedniné a najväčšie bohatstvo, čo som dostala, za môj život a za životy mojich milovaných, za životy ľudí, ktorých nepoznám, no napriek tomu sa ich moje tak prehliadnuteľné konanie dotýka. Lebo jediné, čo si odnesiem na druhý svet budú moje skutky.

V srdci som mala len vďaku a chcelo sa mi plakať. Nič nie je samozrejmé, život je krehký.

Vďaka chcem povedať ešte raz, vďaka Bože za život.

Monika Železníková

Monika Železníková

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Život je tragikomédia. Môžeme si vybrať, či sa budeme smiať, či plakať. Obe možnosti sú krásne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu