reklama

"Nad nikým sa nesmie zúfať, dokiaľ žije."

Sedím na prednáške, je už skoro večer a ja som unavená. Od rána počúvam, a tak sa momentálne snažím aspoň nezaspať, kedže moje telo už odmieta spolupracovať. Pozriem sa na druhú stranu auly a prezerám si mojich spolužiakov. Nevidávam sa s nimi až tak často ak nerátam facebook, z ktorého viem o nich aj to, čo by som radšej vedieť nechcela.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Jedna spolužiačka si pozerá súčasné trendy v móde, ďalšia si číta bulvár a spolužiak ukazuje druhému, že určité tlačítko na mobile, môže slúžiť aj ako klitorisový trenažér. Nemôžem však hádzať všetkých do jedného vreca, sú tu aj tí, čo si píšu poznámky a dávajú pozor.

Ja som však nejak zostmutnela, zamyslela sa nad dnešnou dobou, dnešným školstvom, dnešnými ľuďmi.

Ak niekto povie, že sa na Slovensku máme zle, tak si pomyslím, že dotyčný nevie, čo je bieda. V priemere si ľudia na Slovensku žijú veľmi dobre. Veď z čoho by nám potom pribúdalo obyvateľstvo s nadváhou, prečo je potom na území našej republiky toľko nákupných centier?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predpokladám, že žiadna z generácií pred nami nemala takú životnú úroveň, nemala toľko možností ako my dnes. Veď ešte si pamätám z rozprávania môjho starkého, ako jeho mama plakala, keď na Vianoce nemala z čoho ani upiecť chlieb.

O jednej biede by som však vedela. Do našej spoločnosti sa vkráda bieda ducha, hodnôt. Človek sa snaží byť sebestačný do takej miery, že sa dožije pekla na zemi.

Prečo toľlko smutných tvárí? Prečo toľko ľudí trpiacich depresiami? Prečo sa u nás rozkrádajú verejné financie? Prečo naše školstvo a zdravotníctvo a.....všetko ide dolu vodou?

Asi preto, že spoločnosť tvoria jednotlivci. Mnohí z nás sa však stávajú bezcharakternými, ženieme sa za peniazmi, úspechom a mocou, nehľadiac na druhého, čím širšie lakte, tým lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vytráca sa Boh, skutočný a živý z naších vzťahov, svedomia, vnútra. Vytráca sa láska.

Preto dodám len dve veci.

Tá prvá je myšlienka od sv. Agustína: "Nad nikým sa nesmie zúfať, dokiaľ žije."

Tá druhá je modlitba od kardinála Rafael Merry del Val Litánie pokory:

Ježiš, tichý a pokorný srdcom, vyslyš ma.
Od túžby, aby si ma vážili, osloboď ma, Ježiš.
Od túžby, aby som bol vyvyšovaný, osloboď ma, Ježiš.
Od túžby, aby som bol ctený a chválený, osloboď ma, Ježiš.
Od túžby, aby som bol uprednostňovaný, osloboď ma, Ježiš.
Od túžby, aby ma všetci prijímali, osloboď ma, Ježiš.
Od strachu, že mnou budú opovrhovať, osloboď ma, Ježiš.
Od strachu, že upadnem do zabudnutia, osloboď ma, Ježiš.
Od strachu z neúspechu, osloboď ma, Ježiš.
Od strachu, že budem ponížený, osloboď ma, Ježiš.
Od strachu, že nebudem prijatý, osloboď ma, Ježiš.
Keď iní majú viac úspechu ako ja,
daj mi milosť prijať to v pokoji, Ježiš.
Keď sú iní viac prijímaní ako ja,
daj mi milosť prijať to v pokoji, Ježiš.
Keď sú iní viac milovaní ako ja,
daj mi milosť prijať to v pokoji, Ježiš.
Keď sú iní uprednostňovaní predo mnou,
daj mi milosť prijať to v pokoji, Ježiš.
Amen.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak milí priatelia, nezúfajme nad sebou, nad našími spolužiakmi, spolupracovníkmi..... nad naším štátom :)

Monika Železníková

Monika Železníková

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Život je tragikomédia. Môžeme si vybrať, či sa budeme smiať, či plakať. Obe možnosti sú krásne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu