reklama

Krátka nostalgia

Pozriem sa na kalendár, ešte stále ukazuje september. Je už však október. Poteším sa lebo rada obraciam strany kalendárov. Má to pre mňa nejaké to čaro. Nový obrázok, nový mesiac, nové nádeje. Ako obraciam stranu kalendára, pripomenie mi to, koľko krát som to už spravila. Koľko rokov už ubehlo a čo všetko som zažila. Začnem rozmýšľať nad tým prečo som Európanka, prečo práve Slovenka, prečo som sa narodila v rodine akej som sa narodila a prečo vlastne žijem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Neviem, či si pamätáte arašidové chrumky. Ešte aj dnes ich vyrábajú a čo sa mi páči je, že obal a kvalita nepodľahli marketingovým a módnym trendom. Stále sú to tie arašidové chrumky ako za starých čias. Moji súrodenci ich zbožňovali. Keď boli malí znamenalo to pre nich veľmi veľa. Ja si nepämatám ten ďen, keď ma ako novorodeniatko naši priviezli domov, nepamätám si reakciu mojich súrodencov, no mama si to dobre pamätá. Položila ma na posteľ a nechala nám súrodencom chvíľku na zoznámenie sa. Keď sa po minútke vrátila, už som vypľúvala arašidové chrumky z úst. Môj brat a sestrička ešte nechápali že mi v tom veku nebudú chutiť. Krásna a čistá je však detská duša. Oni mi dali to, čo mali najradšej, aký pekný začiatok, aké pekné privítanie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomeniem si aj na sestrine hobby, ktoré jej ostalo dodnes. Rada nás strihala, česala, bola taká malá kaderníčka. Raz to s tým strihaním a stálym zarovnávaním nezvládla. Skončilo to tak, že sme z našich ofín mali obe sestry zubné kefky. Sestre to bolo ľúto, a tak sa ostrihala aj ona a už sme boli tri zubné kefky a mama mala z nás radosť. Je mi to teraz veľmi smiešne, ale obdivujem čin mojej sestry. Bolo to od nej šľachetné.

Hej, každá chvíľa má svoje čaro. Na niektorých sa vieme teraz sasmiať, iné nás ešte stále privádzajú k slzám.

Neviem prečo som Európanka, neviem prečo Slovenka, dokonca neviem prečo som sa narodila v rodine akej som sa narodila. Môžno sú to smiešne otázky, no pravdou je, že občas mi v hlave skrsnú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem však jedno, že život je úžastný dar, že sa nachádzajú v ňom ľudia, ktorí napriek všetkému ťažkému, čo v ňom je, ho vedia urobiť krásnym.

A ja Ti Bože chcem za to všetko a hlavne za nich poďakovať a aby som nezabudla, ďakujem TI aj za tie arašidové chrumky.

Monika Železníková

Monika Železníková

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Život je tragikomédia. Môžeme si vybrať, či sa budeme smiať, či plakať. Obe možnosti sú krásne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu